Přeskočit na obsah

Mediální Gramotnost u dětí: Jak rozpoznat skrytou reklamu

V Mateřském centru Na zámečku se děje něco velmi zajímavého. Díky odvážnému rozhodnutí Andrey Krakorové a jejího týmu z Akademie mediální gramotnosti se zde děti již od 5 let učí, jak rozpoznat skrytou reklamu a nepodlehnout jí. Jak to dělají? 

Skrytá reklama

Víte, co je skrytá reklama? Jsou to ty chytře skryté triky a poselství v televizi, na internetu nebo v obchodech, které se nám snaží něco prodat, aniž bychom si toho všimli. A to je právě to, co Andrea Krakorová a její tým chtějí naučit děti rozeznávat.

Mediální gramotnost už pro předškoláky

Celý projekt začal v rámci Akcelerátoru Akademie mediální gramotnosti. Pracovníci z Mateřského centra na Zámečku se rozhodli, že chtějí dětem dát nástroje, které jim umožní být kritičtější vůči reklamním sdělením a lépe rozumět tomu, co se kolem nich děje. A tak vznikla myšlenka zapojit se do projektu zaměřeného na skrytou reklamu.

Mediální gramotnost hravě

Hlavním cílem projektu bylo vytvořit hravé aktivity, které děti zábavnou formou naučí rozpoznávat skrytou reklamu. A jak to udělali? Pomocí tvorby vlastních videí! Děti dostaly za úkol natáčet krátká videa, do nichž skryjí reklamní prvky. Ostatní děti pak musely hádat, kde se reklama nachází. Tohle byla zábava! Ale nejen to, bylo to i velmi poučné.

Projekt se stal tak oblíbeným, že byl začleněn i do prázdninového příměstského tábora. Děti tvořily svá vlastní videa a soutěžily, kdo dokáže nejlépe najít skrytou reklamu. Bylo úžasné sledovat, jak děti postupně začínají chápat, jak reklama funguje a jak se s ní lépe vypořádat.

Český rozhlas Hradec Králové se vydal na cestu a natočil o tom krátkou reportáž, kterou najdete v tomto článku.