Nejsem oběť fejku

Project description

Nejsem oběť fejku je interaktivní vzdělávací hra pro žáky 7. až 9. tříd základních škol a 1. ročník škol středních. Formou únikové hry přibližuje problematiku porozumění textu, kritického myšlení, ověřování informací i tvorbou vlastního mediálního sdělení.  Hra je pojata jako detektivní pátrání po tom, jak se skutečně událost, o které informuje emočně podbarvený článek, stala.

Únikových místností je celkem 5 a každá obsahuje 3-5 úkolů, jejichž řešení hráče dovede k poslednímu kvízu v podobě zámečku. Odemknutí zámku následně hráče pustí do další místnosti. Hra obsahuje kvízy, doplňování textů, videa, podcasty, šifry a další aktivity. Po splnění všech úkolů si hráč může stáhnout svůj certifikát.

Vzdělávací aktivita je připravena v celkem 4 variantách, lze ji hrát online na distanční výuce naráz nebo postupně, případně ji lze používat ve výuce a prokládat s offline aktivitami, které jsou k dispozici v přílohách 1 až 4, nebo ji také využít během školního projektového dne.

project implementer

KLUB PŘÁTEL ICM, Z. S.​

Informační centrum pro mládež (ICM) je pracoviště, které poskytuje mladým lidem, pracovníkům s mládeží a ostatním zájemcům bezplatné informace. Pro děti a mládež máme k dispozici 4 počítače s internetem na 30 minut zdarma a odpočinkový koutek s gaučem, stolními hrami a časopisy, které mohou využívat třeba při čekání na autobus, kroužek a pdobně. Každý měsíc pořádáme Jazykovou kavárnu s rodilým mluvčím a cestopisné besedy. Vydáváme slevové karty ISIC, ISIC Scholar a ITIC. Nabízíme výukové programy pro MŠ, ZŠ a SŠ, zaměřené převážně na mediální, digitální a environmentální gramotnost. Můžete si u nás vyzkoušet i tisk na 3D tiskárně.